tisdag 3 mars 2009

Vad kan det här bli?




Igår köpte jag lite tyg på Myrorna igen. Ett örngott som kändes väldigt mycket 70-tal och ett kraftigt ylletyg i mindre delar. Det har säkert använts som möbeltyg. Så vad gör man med sådana tygbitar då? Jo, jag tänkte ge mig på att tillverka en axelväska. Själva väskan blir av det bruna tyget och så blir det kanske några detaljer i det mönstrade, som kantband t ex. Något foder ska jag leta upp i mina gömmor också. Jag har skissat på några modeller och jag vet inte än om jag ska göra med blixtlås upptill eller om jag ska ha ett lock som hänger ner. Men vad som är helt säkert är att jag ska sy på ett av mina nya namnband! Det ger nog det hela en superproffsig look som kanske lurar någon att tro att det är en värdefull designerväska. Och det är det ju också! Fortsättning följer med bilder när jag är klar med väskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar