tisdag 3 mars 2009

Usch för strykbrädor


Det som faktiskt är lite trist när man ska sy något det är att man måste släpa fram strykbräda och dito järn ur städskåpet. Jag har någon slags aversion mot det. Jag gillar verkligen inte att tampas med dammsugarslangen och munstycket som alltid trasslar in sig och fastnar i brädans stativ. Till slut rasar allt ut på golvet. Och så tar brädan så stor plats i köket - där jag sitter och syr - så man måste svänga sig runt för att komma förbi. Tänk att ha ett syrum. Ett hobbyrum skulle jag ha, med plats för alla möjliga pryttlar och lådor. Nu ockuperar jag halva köksbordet med symaskin och tyghögar. Så det är ju tur att jag har ett så stort bord då! Idag har jag inte sytt något. Jag har varit på årsmöte i koloniföreningen och sedan hade jag ingen lust. Men mitt pocketboksfodral kan jag ju visa för det har jag sytt tidigare. Mycket bra att sätta boken i om man läser hemliga böcker på tåget t ex. Man kanske sitter och läser Harlekinromaner av typen "Beduinprinsen och kärlekens stormvindar" fast man kan låtsas att man läser senaste nobelpristagarens samlade verk. Gratistips från mig.

2 kommentarer:

  1. Magiskt!
    En blogg om stuvbitens väg till nytt liv!
    Ser fram emot fortsättningen. Kanske lite trädgårdsbilder också?
    Hälsar en som har både syrum och trädgård!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blev nästan barnsligt förtjust över din kommentar Lena! Någon har läst min blogg! Och jodå, det kan nog bli lite trädgårdsbilder också framöver.

    SvaraRadera