lördag 7 mars 2009

Det blev en väska




Då blev jag äntligen färdig med min väska gjord av fyndbitar från Myrorna! Det är ju en enkel modell men det hindrade inte att det blev fel några gånger ändå. Blixtlåset var ett smärre helsike att få dit. Jag vet inte om jag satte ihop väskan rätt, det var bökigt just att få ihop tyget, fodret och blixtlåset utan att traskanter skulle synas. Jag är ganska övertygad om att det finns enklare sätt än mitt, men det kanske jag klurar ut så småningom. För att vara första väskan av det här slaget så är jag ganska nöjd ändå med resultatet. Jag gillar kombinationen av kraftigt brunt tyg och det tunna blommiga, det blev snyggt med den kontrasten. Inuti blev det två ganska stora fickor och likaså utanpå. Nu kanske jag syr ett snorfanefodral i det blommiga också för att matcha väskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar