tisdag 21 april 2009

Tunika på G

Ja, nu har jag gett mig på att sy kläder också! Har funderat länge på att jag skulle vilja testa att sy en tunika och när min favoritblus gick sönder i sista tvätten så fick jag ändan ur. Så nu har jag sprättat upp sömmarna i blusen och tagit isär den i sina beståndsdelar och överfört dom på papper. Där har jag mitt mönster alltså. Och nu har jag testat att sy det hela i lakansväv som jag hade mycket av. Jag hade ju ingen aning om jag alls skulle få ihop det så jag ville testa på billigt tyg först. Och det blev faktiskt över förväntan bra. Jag fick ihop delarna och passformen blev hyfsad så nu ska jag gå vidare och sy en tunika på riktigt. Var ute på lunchen och letade tyg men hittade tyvärr inget, det är mest inredningstyger i affärerna här i stan, alldeles för kraftiga och töntigt mönstrade för att passa till en blus. Jag får fortsätta leta för jag vill sy nu! Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar