måndag 8 februari 2010

Mormorsmobilfodral




I höstas såg jag ett mobilfodral av virkade mormorsrutor i ett modereportage i nån tidning. Hm, bra idé tänkte jag, det ska jag komma ihåg. Och nu har jag gjort ett själv. Inte svårt alls. Alla som virkar har säkert snubblat över mönster till mormorsrutor nån gång. Jag gjorde 4 st i färgkombinationen rött, orange, ljusgrönt och mörkgrönt. Jag sydde ihop dom och sydde fast en knapp. Storleken kan man ju variera genom tjocklek på garn och hur många varv man virkar. Jag har virkat i ullgarnet Karisma från Drops - ett mycket användbart garn. Jag hade tänkt virka 3 varv men upptäckte att det skulle bli för stort så det sista varvet (mörkgrönt) virkade jag bara som en ram med fasta maskor. Härom dagen såg jag mönster på exakt samma typ av fodral på MönsterArkivet, men jag hade faktiskt gjort mitt innan det publicerades.

1 kommentar: